Interjú az ENSI Kft. ügyvezetőjével - Épületgépész Magazin - 2020/10


Egyedi épületgépészeti projektek – az eredmények mögött az értéket az emberek adják

Az ENSI Kft.-t (ENergy Saving International) 1994-ben még két norvég vállalkozás alapította épületeken belüli energiaracionalizálási projektek megvalósítása céljából, majd három évvel később 100%-os magyar tulajdonba került. A vállalkozás mára a hazai épületgépészeti piac legnagyobb szereplőjévé és alakítójává vált, éves árbevétele 25 millió euró körüli, miközben már a külföldi piacokat is megcélozta.

A magyar tulajdonos 1997-ben az épületgépészet mellett kötelezte el magát, és az évek során a megrendelők és partnerek köre folyamosan bővült, ismertsége nőtt. Mintegy másfél évtizede pedig új irányt jelöltek ki, mely során a kétezer négyzetméternél nagyobb ipari, kereskedelmi- és irodaépületek kivitelezése lett a fő tevékenységük.

– Az eredményeink mögött az értéket az emberek adják, a csapatmunka, az egymásért küzdeni tudás, amelyben benne vannak az egyéni és közösségi célok is – mondja Németh László, az ENSI Kft. tulajdonos ügyvezető igazgatója, aki hozzáteszi, persze mivel a munkahelyükön töltik az emberek a legtöbb időt, ezért számára is fontos cél, hogy ott mindenki jól érezze magát.

interju_epuletgepesz_2020_10
Balról jobbra az ENSI Kft. vezető munkatársai: Kulcsár Attila, Németh László, Mészáros József, Horváth Krisztina, Németh Norbert

– Szeretünk tanulni, elemezni, értékelni és változtatni. Mind a sikereinkből, mind a hibáinkból tanultunk, és ennek megfelelően, sokat formáltunk az üzleti szemléletünkön, a szervezeten és a szervezettségünkön is.

Folyamatosan modernizálunk, keressük a megújulás és a feltöltődés módjait, az egyensúlyt, hogy a nálunk dolgozók képesek legyenek jól teljesíteni és örömmel dolgozni, mert ez egy olyan érték, amiből mindenki profitál: a munkavállaló, mert így szívesen dolgozik a cégnél, a megrendelő, mert azt kapja, amit elvár, és az ENSI is, mert ilyen emberekkel épülhet a cég.

„Számunkra akkor érdekes egy épület, ha abban valami egyediség van"

Németh László úgy véli, a kisebb, 50-200 m2-es ingatlanépítési projektben az ENSI nehezebben tudna versenyképes lenni, hiszen az más szervezettséget, más minőséget, más anyagellátottságot, valamint más tervezést, más munkamódszert igényel, mint amire az ENSI képes.

– Számunkra akkor érdekes egy épület, ha abban valami egyediség van. Az elmúlt években ilyen volt pl. a Telekom-székház, a Groupama Aréna, vagy éppen a MOL-torony épületgépészeti munkái – emékezik vissza a kivitelező cég ügyvezető igazgatója.

A mesebeli három kívánság

Németh László szerint a piacon jellemző, hogy a megrendelőknek mesebeli három kívánsága van, ezek pedig a magas minőség, a rövid határidő és az alacsony ár egyszerre történő teljesítése. – Ehhez képest a kivitelező erre azt mondja, rendben, de ebből a háromból kettőt lehet választani... – idézi fel a mindennapok döntési helyzeteit az ügyvezető igazgató, aki hangsúlyozza, éppen ezért fontos, hogy a beruházókkal megtalálják a közös nyelvezetet, hogy az elköltött pénzükért reálisan megkapják az ellenértéket, azaz fair üzletet kössenek a kivitelezővel.

Az új technológiák gyors megismerése és alkalmazása

– Nem elég jónak, gyorsnak is kell lenni, hogy a legjobbak lehessünk. Ezért törekszünk a ma elérhető legkorszerűbb rendszereket alkalmazni egy-egy projekt során. Az új technológiákat a lehető legrövidebb időn belül meg kell ismernünk és alkalmaznunk kell, és persze, ehhez minden esetben kapcsolódik egy felsőbb rendű cél is, mint például a környezetvédelem – osztja meg egyfajta szakmai hitvallását Németh László.

„Ami fontos, arra időt fordítunk"

– Van egy szerető feleségem, három fiam és egy kutyám – mutatja be röviden Németh László, mi vár rá, amikor hazaér a munkából. A fiúk közül a legidősebb már 24 éves, ő a cégnél dolgozik, két öccse 21 és 18 évesek.

– Minden munka, amit valaki elköteleződésből és szakmai alázattal végez, az kicsit a hobbijává is válik, erre pedig már nem sajnálja az időt, hiszen élvezi, szereti, amit csinál. Igaz ez a családra is. Az emberi értékek egyik fontos fokmérője, hogy időt szánunk egymásra – teszi hozzá végül annak az ENSI Kft.-nek az egyik, illetve meghatározó tulajdonosa, amely cégnél minden hónapban közös külső vagy belső, szervezett rendezvényeket tartanak.

Megjelenés: Épületgépész IX. évfolyam - 2020 október, 7. oldal

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Amennyiben tovább használod weboldalunkat, úgy elfogadod a cookie-kat. A részletekért kattints ide!